Officer Daisy Duke
S1, E30: When Boss Hogg (Sorrell Booke) fires Daisy (Catherine Bach) from her job at the Boar's Nest, she becomes the first female deputy in Hazzard County and wins a commendation from the FBI for her daring capture of two armed and dangerous criminals.