Understanding the Quantum World Particle-Wave Duality
S1, E1: Focusing on the behavior of quantum entities as both particles and waves; the approach of presenting analogies over equations, Professor Carlson gives a handy way of visualizing this paradox; using a slinky to show how waves can be quantized.