Phaistos: Palaces Between Asia and Europe
S1, E4: Studying Bronze Age Crete; the myth of Daedalus and his labyrinth symbolizes Crete's location at the intersection of multiple cultures; discovering the Phaistos Palace, the site of extravagant religious rituals and entertainment spectacles.