The Barbarian Empires of the Steppes Scythians, Greeks, and Persians
S1, E5: Moving to the western and central steppes; Iranian-speaking nomads with great military prowess establish a symbiotic relationship with the Greeks based on trade; attempts to conquer the Scythians by the Persians and, later, Alexander the Great.