S1, E2: Ottoman sultans trace their origins to the Oghuz Turks; their nomadic ways of life are transformed by Islam; the subsequent Seljuk Turks evolve from raiders to conquerors; Seljuk Turks clash with Western Europe's religious pilgrims.