Ottoman Empire by Train Ships in the Night
S1, E3: After a week in deepest Turkey, Alice Roberts finally arrives in Istanbul to learn about how clever Ottoman tactics were required to wrestle the supposedly impregnable city from the Romans. She learns about the Ottoman's genius architect and civil engineer Mimar Sinan and haggles with a rug seller in a local bazaar. She then boards a sleeper train to head towards the city of Sofia.