S1, E1: The emigration fleet, Macross 7, is ambushed by a mysterious enemy, interrupting Fire Bomber's outdoor rock concert; the lead vocalist, Basara Nekki, rushes into the fight in his beloved VF-19 Custom, Fire Valkyrie.