The Barbarian Empires of the Steppes Steppes and Peoples
S1, E1: The Mongol sack on Baghdad in 1258 is often seen as the epitome of the clash between barbarian peoples of the steppes and the people of the civilized world; exploring this notion and a detailed account of the destruction; life on the steppes.