The Assyrian Palace at Nimrud: Empire in Stone
S1, E6: Ashurnasirpal II designs the Assyrian palace at Nimrud; he loves to write of his conquests of nature and his knowledge of tree species; clearly an intellectual, he describes in detail the glory of feasts he throws, as well as the math behind them.