The Dinner Party
S2, E15: Stefan tells Elena about a dark time in his history and the surprising person whose influence changed everything. After getting the truth out of Luka (recurring guest star Bryton James), Jonas (recurring guest star Randy Goodwin) makes his feelings clear to Bonnie and Jeremy. Trying to catch Elijah (guest star Daniel Gillies) off-guard, Damon arranges a dinner party for him with Jenna, Alaric and Andie (recurring guest star Dawn Olivieri – Heroes), but last-minute information throws Damon's plan into chaos.