S1, E3: The Little Grand Jury has to face one of the most controversial vegetables in the kitchen: eggplant. Nico decides to defend it with the help of Eduardo Palazuelos, a renowned chef who specializes in the fusion of Mexican and Thai cuisine. On the prosecution's side is Sofía, who is in charge of unmasking several things. First, the eggplant, which she says is a fruit and not a vegetable. Then, she suspects Natalia, the very young assistant to the chef, whom she puts through the Truth Machine to reveal the most intimate secrets. They discover that the young sous chef is none other than the chef's daughter and, among several questions, the machine reveals that eggplant is not an ingredient that the family likes very much.