S1, E5: In Gold Rush California, Mexican immigrant Joaquin Murrieta forms a gang of outlaws that spreads terror across the newly formed state. A posse of California Rangers, led by the fearsome Harry Love, takes Murrieta down - but his growing legend as a hero to the downtrodden lives on to this day.