The Secret in the Soil
S3, E4: Booth and Brennan go in to investigate when teenagers find a severely decomposed body on the grounds of the V.A. hospital. The man is identified as Franklin Curtis, founder of an organic supermarket chain. The team is puzzled when the body’s high temperature reveals that it had been cooked or incinerated. As they attempt to pin down an initial cause of death at the lab, Brennan and Booth question potential suspects around Curtis’ farm. They suspect foul play by a rival farmer from whom Curtis was trying to buy land to turn it organic. In their investigation, Booth and Brennan also discover that Curtis was a well known philanderer. When the flesh of another body is identified with Curtis’, the team must investigate a possible double homicide. Meanwhile, Booth and Brennan are assigned to a new – and very young – psychiatrist, Dr. Lance Sweets. He warns them that the FBI may separate the two unless they undergo further psychiatric counseling, and they reluctantly cooperate.