Years That Changed History: 1215 The World Before 1215
S1, E1: Beginning the survey of the year 1215 with some context; Europe in the 13th century experiences a period of climate warming that leads to a population boom; in Asia, the Mongols find their ages-old way of life threatened by these same changes.