Thirty Eight Minutes
S1, E4: The Stargate team must rush to save Major John Sheppard (Joe Flanigan) after he becomes lodged in the Stargate, with only 38 minutes until the gate automatically disengages, and Sheppard is expelled into space, where he will surely asphyxiate.