S1, E1: The year is 2020, and after a deadly virus has swept the planet, only one man is left on earth: Phil Miller (Forte). He has traveled to every city in the United States, Mexico and Canada, and has found no one. Phil comes to the realization that he is almost certainly the last living being on the face of the earth in the special one-hour series premiere of THE LAST MAN ON EARTH.