Wayne Shorter: Zero Gravity Zero Gravity 2000 - ∞
S1, E3: In Portal 3, Shorter redefines jazz and encourage artistic exploration to affect social change. He sees "Zero Gravity" as breaking free from the genre's confines and oppressive societal conditioning. In his 80's, he innovates with his quartet and orchestral compositions, creating his most prolific body of work. He proves that the human being behind the instrument remains of the utmost importance.