16 Blocks
Emmy and Golden Globe-winner Bruce Willis ("Sin City," "The Whole Nine Yards") stars as a Jack Mosley, a broken down NY detective assigned to escort a petty criminal (Emmy and Golden Globe-nominee Mos Def -- "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy," TV's "Something the Lord Made") from the precinct to the courthouse. The seemingly simple 16 block journey becomes a test of character when Jack's ex-partners attempt to stop them. It's the story of how two men change each other during a tense struggle between life and death. Also starring Emmy and Golden Globe-winner Alfre Woodard ("Beauty Shop," TV's "Desperate Housewives") and David Morse ("The Green Mile," "Contact").