A Thousand Words
Jack McCall (Eddie Murphy) is a selfish literary agent whose fast-talking ways allow him to close any deal. His next target is New Age guru Dr. Sinja (Cliff Curtis), but the savvy doctor sees right through Jack. A magical tree appears in Jack's yard, and, according to Dr. Sinja, the tree and Jack are connected; every time Jack says a word, a leaf falls from the tree. When the last leaf drops, Jack will die. With just a thousand leaves left, Jack must learn to curb his speech or he's a goner.