Berliner Philharmoniker in Tokyo
Since many years the Berliner Philharmoniker are famous for their acclaimed concerts in Japan. In this live recording from the year 2000, they perform under the baton of Mariss Jansons with two-time Grammy Award-winning soloist Hilary Hahn. Shostakovich’s Violin Concerto No. 1 is rendered with poise, elegance and demoniac vigour. This piece is framed by two sprightly works: Weber’s charming, zesty Overture to Oberon and Dvorák’s Eighth Symphony, executed with Bohemian-esque lyricism and verve.