Boys Town
"No boy will grow up bad if given a chance in life." Father Flanagan Spencer Tracy, in the role for which he won his second Academy Award, stars as Father Flanagan, the real-life founder of Boys Town. Idealistic, young priest Father Flanagan struggles to achieve his dream of creating a place where tough, young city boys may have the chance at a normal life. He founds a farm school run by a community of boys. But the idyllic community is almost destroyed by a young thug (Mickey Rooney), who eventually becomes a role model and leader of the boys' community.