Bridge of Spies
During the Cold War, the Soviet Union captures U.S. pilot Francis Gary Powers after shooting down his U-2 spy plane. Sentenced to 10 years in prison, Powers' only hope is New York lawyer James Donovan (Tom Hanks), recruited by a CIA operative to negotiate his release. Donovan boards a plane to Berlin, hoping to win the young man's freedom through a prisoner exchange. If all goes well, the Russians would get Rudolf Abel (Mark Rylance), the convicted spy who Donovan defended in court.