Casque d'Or
Starring the great Simone Signoret as an unforgettable femme fatale and Serge Reggiani, it is one of the greatest films about the Belle Époque and a true masterpiece of French cinema. Set in Paris at the turn of the 19th Century, Casque d’or follows the love affair between gangster’s moll, Marie (Simone Signoret, Room At The Top, Les Diaboliques) and reformed criminal Georges Manda (Serge Reggiani, Les Miserables, The Pianist). When mob boss Félix Leca (Claude Dauphin) takes an active interest in their affair, an underworld rivalry ensues leading to a treacherous and tragic end.