Daniel Barenboim&West Eastern Divan Orchestra play Beethoven
The West-Eastern Divan Orchestra was founded by Daniel Barenboim and the late Edward Said. It consists of young, highly talented Israeli and Arabian musicians and was founded to increase the dialogue between young people in the Middle East and represent the peaceful collaboration of the two cultures. In standard comparable to the most established orchestras, it combines tonal beauty and transparency with youthful expressiveness, passion and exuberance. This technically brilliant and incredibly enthusiastic orchestra brings out all levels of Beethoven’s 9th symphony and we listen to Beethoven at his very best: exuberant, emotional, lucid, tender, clear, triumphant… simply magnificent! Needless to say, Daniel Barenboim conducts excellently and outstanding singers Angela Denoke, Waltraud Meier, Burkhard Fritz and René Pape contribute tremendously to this unforgettable concert.