Dias de Desejo
Isabella is a disconnected, damaged and angry young woman who's life was shattered at 13 when her Italian mother died of cancer. Her successful British father Frank who harbors a painful secret, chose to lose himself with work and outsource her care and upbringing to nanny's, tutors and eventually therapists. Many years later Frank had remarried to a wonderful Italian woman named Claudia, who manages to convince Frank that they all need to get away from work, the city, internet and spend a month close to nature on a remote Italian country estate and hopefully disconnect to reconnect. When the Mist Clears is the debut unscripted feature from actor, writer, director Cengiz Dervis. This courageous experimental, unscripted although heavily outlined feature with detailed character backstories and scene by scene breakdowns was filmed during the pandemic in Italy.