Emidoinã
Fire has rebelled against the planet and now threatens life. Gods, lava, wars and death consume everything in their paths, but they cannot "kill what does not die". Iskandar, an unyielding creature, is gifted with the hope and stubbornness to cross time and seek something that had been lost. Not even the dark forces will stop him from finding and giving back to humanity that which cannot be defeated, love.