Forgotten Plague
Ryan Prior's life imploded October 22, 2006 when he was struck down by a disease that dozens of doctors were powerless to diagnose, let alone treat. Against great odds, he becomes a reporter and ventures to tell the story of his suffering and improbable recovery. He is shocked that millions globally remain sidelined by the same disease, many bedridden for decades. Forgotten Plague is a journey into the hidden world of myalgic encephalomyelitis (chronic fatigue syndrome). It is a chilling tale of our medical system's failures in addressing many chronic, complex diseases. Yet it is also a riveting story of science's remarkable ability to transform medicine and improve human life itself.