Frankenstein
Set in present day Los Angeles and told entirely from the perspective of the Monster. After he is artificially created, then left for dead by a husband-and-wife team of eccentric scientists, Adam is confronted with nothing but aggression and violence from the world around him. This perfect creation-turned disfigured monster must come to grips with the horrific nature of humanity.