From Ground Zero
From Ground Zero is a compelling project that brings together 22 short films created by talented filmmakers from Gaza. Launched by Rashid Masharawi, a renowned Palestinian filmmaker, the initiative was born against the backdrop of conflict and aims to provide a platform for young artists to express themselves through their craft. Each film, ranging in length from 3 to 6 minutes, presents a unique perspective on the current reality in Gaza. The project captures the diverse experiences of life in the Palestinian enclave, including the challenges, tragedies and moments of resilience faced by its people. Using a mix of genres including fiction, documentary, docu-fiction, animation and experimental cinema, From Ground Zero presents a rich diversity of stories that reflect the sorrow, joy and hope inherent in Gazan life. Despite the harsh filming conditions, Gaza's vibrant artistic scene shines through this collection, offering an intimate and powerful portrait of daily life and the enduring spirit of its people.