From Up Above
Through a rigorous international investigation, From Up Above, directed by Sonia Barkallah, explores the current limits of our knowledge of coma, perception, and brain activity, particularly in the context of near-death experiences. Without seeking to draw conclusions or speculate, the film offers a nuanced immersion into a field of research where science meets human experience. The documentary gathers the accounts of women and men who have come close to death, sometimes while in a coma or cardiac arrest. They describe unusual perceptions that occurred while their lives were in danger. Some testimonies refer to elements observed or reported after the fact, sometimes confirmed by loved ones or by medical data. These accounts raise essential questions about the functioning of consciousness in extreme situations.