Gappa, the Triphibian Monster
When Playmate Magazine publisher Mr. Funazu decides to develop an animal-themed park, he dispatches a crew to a remote Pacific island in search of exotic species. Crew members Hiroshi Kurosaki and Itoko Koyanagi run afoul of some natives who worship a god named Gamma. Then they discover a giant egg that hatches into a strange creature. They take it to Tokyo against the natives' wishes and soon incur the wrath of the creature's parents.