Great Freedom
In post-war Germany, liberation by the Allies does not mean freedom for all. Hans experiences repeated imprisonment under paragraph 175 of the penal code, which criminalizes homosexuality and systematically destroys his desire for freedom. Over the decades, he develops an unlikely bond with his cellmate Viktor, a convicted murderer. What starts as revulsion grows into affection.