Jerte, Wildlife in the Cherry Valley
Jerte, a narrow valley in Extremadura, in southwest Spain, experiences a natural event every spring made unique by its terrain and its small surface: the blossoming of almost two million cherry trees that cover its hillsides with a stunning white mantle and turn the region into the largest exporter of cherries to the European Union.