Jimi Hendrix
Jimi Hendrix became a superstar rock 'n' roller, smashed the color barrier and shocked the nation ... all before his 27th birthday. In this riveting documentary, Hendrix's family and close friends are joined by such rock legends as Eric Clapton, Mick Jagger, Pete Townshend and Little Richard, each presenting their own memories of the greatest rock guitarist of all time. And experience concert footage spanning the Marquee in 1967 to Hendrix's last UK performance at the third Isle of Wight festival in 1970; along the way we see classic performances at Monterey, Woodstock, Fillmore East and Berkeley.