Kippur
A first-hand witness to the 1973 Yom Kippur War, in which troops from Egypt and Syria chose one of the holiest days of the Jewish calendar to launch a surprise attack on Israel. This short but bloody conflict is seen through the eyes of a student who has been instructed to join a special military unit on the Golan Heights shortly after the fighting begins, but they are thrown in an emergency medical team.