The Triumph of the Heart
The story of a Machiavellian plan hatched by a money-grubbing stepmother to push aside the young lover of her stepdaughter whom she wants to marry a wealthy idiot. The woman devises the most abominable machinations to achieve her ends, going as far as to try and murder her own husband. This melodrama in which evil attempts to prevail over love was adapted from the play THE SPIRIT OF EVIL by Quebec’s prolific playwright of the 40s and 50s Henri Deyglun.