The Jewel Thief
A heist documentary about a teenage bank robber from Omaha, Nebraska named Gerald Blanchard, who orchestrated what is thought to be the most sophisticated heist of all time — the robbery of Austria's crown Jewel, the "Sisi Star." With exclusive access to home movies of his own heists — which he recorded from 1995 to 2002, this documentary features Gerald Blanchard, the mastermind who brags about being the only person to turn down Oprah for an interview, telling the story alongside his mother, and the two Canadian cops who brought him down.