Lebanon: Inside Hezbollah
Forty years ago, in June 1982, Israel invaded southern Lebanon, dubbed Operation Peace for Galilee by the Israelis. A small guerrilla group came together in secret to resist this offensive. Formed and supported by the Islamic Republic of Iran, it officially declared itself in 1985 as Hezbollah: The Party of God. Four decades later, this small group has grown to become one of the most important military and political forces in the Middle East. A party of resistance for some, a terrorist group for others, Hezbollah is admired as much as it is feared. But the organisation, practically a state within a state, is living through turbulent times as Lebanon is experiencing a major political and economic crisis.