The Story of Adele H
Adele Hugo (Isabelle Adjani), daughter of renowned French writer Victor Hugo, falls in love with British soldier Albert Pinson (Bruce Robinson) while living in exile off the coast of England. Though he spurns her affections, she follows him to Nova Scotia and takes on the alias of Adele Lewly. Albert continues to reject her, but she remains obsessive in her quest to win him over.