Lucerne Festival 2005 - Gala Concert - Claudio Abbado&Renée Fleming
The Lucerne Festival Orchestra with Claudio Abbado as its conductor made triumphal headlines worldwide: from «the miracle of Lucerne» (Tagesspiegel) to «superbe et éphèmère» (Le Figaro). The programme of this concert is exquisite: Alban Berg’s “Altenberg Lieder” and some Schubert songs with world star Renée Fleming are followed by a performance of Gustav Mahler’s Symphony No.7.