Michael H. Profession
Over the last 25 years, Michael Haneke has established himself as the most influential filmmaker of his generation and as one of the most important directors in cinema history. From his early work to the multi award-winning movie, he has created a unique universe, revealing like no other the darkest corners of society, our existential fears and emotional outbursts. Through interviews with Haneke and his actors, Isabelle Huppert, Juliette Binoche, Emmanuelle Riva and many more, as well as previously unseen behind-the-scenes footage, this documentary uncovers the secrets of his working practice and deptics this rare artist, often seen as a cold calculating creator, in a revealing, insightful and humane new light.