Millenial Peru
A journey back through the most ancient history of Peru. Four thousand years before the Incas and the arrival of the Conquistadors, the Andes and the northern coast were the cradle of Peru's earliest civilizations. This is known as the Formative Period, when the religious class began to build sanctuaries that became centers of learning.