Monkeybone
Slipping into a coma following a freakish accident, cartoonist Stu Miley (Brendan Fraser) finds himself in an incredible fantasy world known as Down Town. To return to reality, Stu has to outwit Death, herself (Whoopi Goldberg)... but one of the cartoonist's own creations, Monkeybone, has come to life and is manically intent on destroying Stu's plans to resume his life.