When Jack, a sign language-speaking chimp, is sold to a research lab, he makes a break for freedom - and ends up stranded in the frozen northlands. Befriended by two teens, Jack's talent for ice skating soon turns him into the local hockey team's secret weapon. Now, playoffs are in full swing. The lab officials are closing in. And Jack has one chance to prove that when it comes to skating away with the affections of an entire town, he doesn't monkey around!