Nise
Returning to Rio de Janeiro, Dr. Nise da Silveira returns to work in a psychiatric hospital on the outskirts of the city where she refuses to employ the new and violent electroshock in the treatment of schizophrenics. Ridiculed by doctors, she is forced to take on the abandoned Sector for Occupational Therapy, where she would start a revolution through paintings, animals and love.