Red Tails
Academy Award Winner Cuba Gooding Jr. and Academy Award Nominee Terrence Howard lead a powerful ensemble cast in this high-flying epic inspired by the real-life adventures of the first African-American combat unit to serve in World War II. Italy, 1944. As the war takes its toll on Allied forces in Europe, a squadron of black pilots known as the Tuskegee Airmen are finally given the chance to prove themselves in the sky...even as they battle discrimination on the ground. Featuring jaw dropping aerial action and thrilling special effects, Red Tails is a breathtaking tribute to the unsung heroes who rose above extraordinary challenges and ultimately soared into history.