Rocco and His Brothers
Rosaria Parondi (Katina Paxinou), an impoverished Italian mother, moves to Milan with her close-knit family of five sons to find opportunity in the big city. A heated rivalry begins when two of Rosaria's boys -- Rocco (Alain Delon) and Simone (Renato Salvatori) -- fall for Nadia (Annie Girardot), a beautiful prostitute with whom each has an affair. As soft-spoken Rocco and brutal Simone both pursue Nadia in their own way, tension between them threatens to tear the family apart.