Shaakuntalam
When Shakuntala, daughter of mage Vishwamitra and nymph Meneka, meets King Dushyant, the two fall in love and get married. They have a child, but Dushyant forgets all about Shakuntala due to a sage's curse, until destiny brings them together again.