Sidik and the Panther
Sidik has spent the last twenty-five years searching for a Persian leopard in the genocide-scarred mountains of Kurdistan in northern Iraq. If he can capture one of these magical creatures on film, the rugged region will be declared a national park and the bombs will never fall again. Sidik still hasn’t found his leopard, but he refuses to give up. Acclaimed director Reber Dosky guides us through the Kurdish mountains alongside Sidik, in this beautiful and inspiring visual ode to perseverance and peaceful patriotism.