Smart People
Acerbic, selfish and widowed, literature professor Lawrence Wetherhold (Dennis Quaid) is estranged from his son and his overachieving teenage daughter. Just as he begins a relationship with a former student (Sarah Jessica Parker), Lawrence's ne'er-do-well adoptive brother (Thomas Haden Church) lands on his doorstep. Lawrence realizes he must make some changes in his life and reconnect with his children in order to get on with his life.